Greg Moment

Share

Greg Mometn, wedding-photographerPovod za intervju s Gregom Momentom (pravim imenom Grzegorz Placzek) je njegov dolazak u Zagreb, radi seminara za fotografe vjenčanja, 6. i 7. listopada 2015. Greg je u posljednjih nekoliko godina s pravom skupio čitav naramak nagrada za svoje fotografije vjenčanja, među kojima i neke od nagrada prestižnih europskih i svjetskih časopisa i fotografskih udruženja. Kad pogledamo njegove fotografije, to niti ne čudi – izvrsne kompozicije, dinamični kadrovi i zanimljiv stil snimanja ne ostavljaju mjesta sumnju, Greg je odličan fotograf. Neke detalje o svom životu i radu otkrio nam je u intervjuu, a ukoliko želite uživo vidjeti kako radi i nešto naučiti od njega, prijavite se na radionicu koju vodi u Zagrebu.

Kad si i zašto počeo snimati fotografije? Kako si shvatio da si talentirana i kreativna osoba?

Moja priča i fotografska avantura ne počinje u djetinjstvu – fotoaparat sam prvi put uzeo u ruke nakon što sam diplomirao. I to je zapravo bilo sasvim slučajno, imao sam sasvim drugačije profesionalne planove. Planirao sam naći dobar posao u financijama i marketingu, nije mi bilo ni na kraj pameti da ću se posvetiti fotografiji! Također, nisam niti pomišljao da imam talenta za fotografiju i umjetnost. Jednostavno, dok ne probaš, ne možeš znati je li to za tebe ili ne. Nakon kratkog vremena sam primijetio da moje fotografije sadrže malo više stvari nego što sam želio i izgledaju drugačije nego što bih htio. Zato sam počeo učiti i napredovati. Naporno sam radio i vrlo često snimao, konstantno pokušavajući unaprijediti svoje tehnike, ali i gledanje kadra i fotografije. Srećom, uspio sam u tome, čini mi se da idem u pravom smjeru.

Kako si odlučio postati profesionalni fotograf i zašto?

To je bilo vrlo važan trenutak u mom životu. Malo po malo dobivao sam sve više posla, što mi je počelo stvarati probleme na poslu u uredu – zato sam odlučio iskušati sreću i preuzeti rizik. To je bilo prije skoro 15 godina. I moram priznati, osjećaj je bio izvrstan – prepustio sam se i pokušao od dotadašnjeg hobija, ili čak strasti, napraviti posao. Mnogi ljudi sanjaju o tome da postanu fotografi, ja sam, srećom, u tome uspio i zasad nisam požalio radi toga – danas bih sve opet ponovio! Ali, doista nije lako odlučiti i postati profesionalni fotograf. Zapravo, prvo sam odlučio kako želim da mi fotografija postane zanimanje, odnosno bar dodatno zanimanje, a jednostavno s vremenom i napretkom malo po malo shvatio sam da je vrijeme i postao profesionalni fotograf.

Sjećaš li se svoje prve prodaje (fotografije, snimanje eventa, vjenčanja i slično)?

Naravno! To vjerojatno neću nikad zaboraviti, prvo fotografiranje za novce. Bio sam pun snažnih emocija, osjećaja odgovornosti, a i stres je bio izniman. Trebalo mi je nekoliko dana dok se nisam oporavio od tog snimanja. Radilo se o vjenčanju šarmantnog para u Varšavi, a ja sam još skromno vladao fotografskim tehnikama i vještinama. Ali, dobar dio toga sam nadoknadio teškim radom na snimanju, jer sam želio kreirati najbolje moguće fotografije. Na kraju je ispalo da je upravo to vjenčanje bilo prekretnica i označilo moj stvarno dobar početak.

Jedan si od vrhunskih fotografa vjenčanja – zašto si počeo snimati baš vjenčanja i kako te fotografija vjenčanja privukla?

Fotografiranje vjenčanje je meni jednostavno čarobno – zaustavljamo neponovljive trenutke i hvatamo nevjerojatne emocije, koje ne možemo snimiti u studiju. Ako želite biti fotograf vjenčanja, morate raditi vrlo efikasno, ali istovremeno morate imati dobru komunikaciju s ljudima, morate biti osoba koju ljudi žele na svom vjenčanju – ništa vam ne vrijede najbolje fotografske tehnike ako loše komunicirate s klijentima. Moram reći, snimanje vjenčanja je najljepši posao na svijetu – jednom kad osjetite taj adrenalin, željet ćete to iskustvo ponavaljati kad god možete. Svake godine se osjećam jednako, niti mjesec dana nakon završetka sezone vjenčanja, nedostaje mi akcija! To je kao neka vrsta droge…

Zanimaju li te i druge vrste fotografije? Što bi još želio isprobati, a dosad nisi imao prilike?

Moja voljena supruga, Alina, snima novorođenčad. Često imam zadovoljstvo promatrati je dok radi, to je još jedna prekrasna vrsta fotografije. Ipak, ja sam nekako vezan uz vjenčanja. Osim toga, imam dosta iskustva sa studijskom fotografijom, još uvijek me zanima snimanje u studiju. Svakako želim isprobati putnu fotografiju, putovati svijetom i istraživati druge kontinente.

Što te inspirira? Što napraviš kad ne želiš snimati, ali moraš odraditi posao i isporučiti dobar rezultat (fotografije)?

Sam sebi postavljam vrlo visoke ciljeve, to me najviše motivira. Na svakom snimanju maksimalno se trudim napraviti što je moguće bolje fotografije. Nikako ne želim razočarati mladence, jako mi je važna njihova sreća i zadovoljstvo mojim radom. Kad mladenci potpišu ugovor s fotografom, oni na taj način iskazuju vrlo veliko povjerenje u fotografa. Srećom, zasad još nisam zasićem poslom i još uvijek imam svježih ideja. Dokle god vam se sviđa fotografiranje vjenčanja i posao radite s guštom, motivacija neće biti problem.

Oprema – koliko ti je važna i koji dio opreme ti je najvažniji na poslu? Kako oprema mijenja način na koji radiš?

Sretan sam jer imam priliku isprobati raznovrsne uređaje – ambasador sam više renomiranih svjetskih brendova, pa imam gotovo neograničen pristup svjetlima, objektivima, fotoaparatima, monitorima i drugoj opremi. Zapravo, bez obzira koliko je oprema koju koristim kvalitetna, ona ništa ne vrijedi bez fotografa. Naravno, lakše je raditi s vrhunskom opremom, ograničenja su manja, ali većinu fotografija koje snimam mogao bih snimti i s bitno manje opreme ili s nešto slabijom opremom. Trenutno u radu koristim Nikon, Phottix, Wacom, Nec, Dedolight, Reporterstrap. I svakako želim ohrabiti sve fotografe – kupite najbolju opremu što možete, rad će vam biti lakši.

Imaš li ideju koliko si novaca dosad potropio na opremu, i bi li mogao biti jednako dobar fotograf i bez većeg dijela opreme?

Ne zbrajam, jer ne želim doživjeti srčani udar! Srećom, posljednjih godina sam ambasador raznim brendovima, pa imam besplatan pristup najkvalitetnijoj opremi. Ali, do toga sam došao teškim radom kroz dulje vrijeme, mnogo opreme sam i sam kupio. Uvijek pokušavam koristiti opremu koja podržava moj način rada i razmišljanja, ne želim snimati na drugačiji način radi toga jer mi je to s postojećom opremom lakše. Ne želim razmišljati o ograničenjima koja mi nameće slabija oprema, to me ometa i uništava mi kreativnost.

Koja ti je najdraža kombinacija fotoaparata i objektiva i zašto?

Nikon D3s i 14-24 Nikkor objektiv. To je ubitačna kombinacija za reportaže. Ukoliko si vješt sa širokokutnim snimanjem, možeš kreirati fenomenalne fotografije.

Možeš li raditi bez Photoshopa/Lightrooma/CaptureOne ili sličnog softvera?

Ja sam ovisnik o Photoshopu, a .nef fajlove razvijam u Capture One softveru. Subjekt je ipak najvažniji. Fotografija može imati velike koristi od pametne i ispravne obrade, možete je podići na sasvim novu razinu, to mi je jako važno.

Možeš li zamisliti život bez fotografije? Što bi u tom slučaju radio?

Ne mogu! Ne želim ništa drugo raditi, to bi mi bila strašna kazna. Trenutno fotografiram, ali i držim predavanja i radionice diljem svijeta. Što bih uopće drugo mogao raditi? Fotografija je moj svijet, moja supruga i ja smo zaljubljeni u fotografiju i konstantno pokušavamo usavršiti svoj rad.

Fotografija – strast ili posao?

Ako fotografija postane samo posao, nema sreće. Nisam odustao od posla u uredu u velikoj firmi kako bih postao rob svog vlastitog posla. Fotografija je u prvom redu strast. Tijekom radionica često naglašavam kako nije prvi cilj novac, nego bolje fotografije. Kad počneš snimati kvalitetne fotografije, novac će te sam pronaći. Ne želim da mi fotografija postane samo posao, želim uživati radeći svoj posao, to mi je iznimno važno.

Tvoj savjet našim čitateljima i onima među njima koji žele postati profesonalni fotografi?

Učite od drugih, gledajte ih kako rade. Nemojte se ograničiti na konkurenciju samo u vlastitom gradu ili čak u vlastitoj državi. Okrenite se prema vrhunskim fotografima i fotografijama, ništa nije nemoguće. Proučavajte radove drugih i razgovarajte s drugim fotografima, dobit ćete nove ideje. Vježbajte, kao sportaši – bez vježbe nema napretka, ne može se fotografija teoretski naučiti. I nikako nemojte rješenja tražiti samo u novoj opremi. Za kraj, ne zaboravite – nitko se nije rodio s portfolijem vrhunskih fotografija, i najveći fotografi su morali nekad i nekako početi, baš kao i vi. Ako vjerujete da možete biti dobar fotograf i spremni ste puno učiti i vježbati, sve je moguće.

Radionica u Zagrebu

Galerija Gregovih fotografija:

Share

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress